Om ni i samband med ägarbyte vill avsluta gruppavtalet, så måste ni kontakta föreningen först. Att kontakta Tele2 först innebär bara extra strul för alla parter.
—–
Ägarbyte för er som har och vill fortsätta med kollektivt gruppavtal:

  1. Se till att ni har betalat fram till överlåtelsedatumet. Kolla med Algar fiber att ni inte har någon skuld.
  2. Lämna över senaste fakturan till de nya ägarna så att de kan fortsätta betala på den.
  3. Algar fiber behöver namn, mobilnummer och epostadress till den nyinflyttade.
  4. Se till att avsluta eventuella extratjänster direkt hos Tele2 (t ex extra kanaler som ni betalat direkt till Tele2).
  5. Ring Tele2 på nummer 0775-17 17 20 och meddela ägarbytet. De kommer att skicka adresslapp och kartong så att ni kan skicka in router och TV-box.
  6. Nya ägarna ringer samma nummer och får då ny, fräsch utrustning.

Klart!